Türkiye’de bir işçi olarak oyuncu

Türkiye’de bir işçi olarak oyuncu

Oyuncular Sendikası’nın 13. Uluslararası İşçi Filmleri Festivali kapsamında düzenlediği “Türkiye’de bir işçi olarak oyuncu” başlıklı panel dün Beyoğlu Aynalı Geçit Salonu’nda yapıldı.

Moderatörlüğünü oyuncu Taner Rumeli’nin yaptığı panele Kocaeli Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Mehmet Onat Öztürk, oyuncular Sermet Yeşil, Tilbe Saran ve Fırat Tanış konuşmacı olarak katıldı.

sendika.org’da yer alan habere göre, Doç.Dr. Öztürk’ün oyuncuların iş kanununa göre serbest meslek çalışanı değil bağlı çalışan, işçi olduklarını anlattı. Öztürk, sektörde pratikte yaşanan ihlallerin aşılabilmesi için yasal düzenlemenin tek başına yeterli olmayacağını asıl olarak örgütlenmenin sonuç getirebileceğini belirtti.

Oyuncu Fırat Tanış ise televizyon dizilerinin sürelerinin uzun olmasını sektördeki en önemli sorun olarak işaret etti ve bunun da setlerde yaşanan sorunların temel nedeni olduğunu belirtti. Tanış, oyuncuların can güvenliklerini tehlikeye atabilecek sahnelerin daha profesyonel çekimi, setin gerektirdiği güvenlik önlemlerinin alınması gibi konuların daha fazla kâr elde etmek ve uzun çekim süreleri ve işin temposu nedeniyle ihmal edildiğini de ekledi.

Oyuncular Sendikası’nın, oyuncuların yasal hakları, setlerdeki iş sağlığı ve güvenliği sorunları ve oyuncuların 4/1/a statüsünde işçi olarak kabul edilmelerine yönelik girişimleri ise oyuncu Sermet Yeşil ve Tilbe Saran tarafından anlatıldı.

Tilbe Saran, iş tanımlarının yapılmamasından ve planlama, uygulama, kontrol aşamalarının iyi organize edilmemesinden kaynaklı ciddi yaralanmaların hatta can kayıplarının yaşandığı setlerin olduğunu belirtirken Oyuncular Sendikası’nın kurulduğu günden itibaren bu sorunlara karşı yasaların tanıdığı hakların kullanılabilmesi için çalıştığını anlattı.

Oyuncular Sendikası Yönetim Kurulu üyesi Sermet Yeşil ise Oyuncular Sendikası’nın oyuncuların bağlı olduğu yasal çerçevenin iyileştirilmesi için sendikasnın çabalarını aktardığı konuşmasında özellikle meslek tanımlarının yapılması, setlerin iş müfettişleri tarafından denetlenmesi, setlerin “az tehlikeli” sınıftan “tehlikeli” sınıfa alınması başarılarının sektör üzerindeki etkilerini ve bu gibi olumlu sonuçların ancak örgütlü mücadele ile elde edilebileceğini belirtti.

Katılımın yoğun olduğu panel İşçi Filmleri Festivali’nin Facebook sayfasında da canlı olarak yayımlandı.

İlginizi Çekebilir

Yorum Yaz

E-postanız paylaşılmaz. * işaretli alanların girilmesi zorunludur.

İptal

Son yazılar

En çok okunanlar

En çok yorumlananlar