Reklam Reklam

Sadri Alışık’ın yarım kalan filmi gün yüzüne çıktı

Sadri Alışık’ın yarım kalan filmi gün yüzüne çıktı

Sadri Alışık’ın kayıp filmi “Ayyaş” gün yüzüne çıktı. “Veda Busesi”, “Gözleri Ömre Bedel” ve “Paydos” gibi filmlere imza atan yapımcı ve yönetmen Ülkü Erakalın’ın 2016 yılındaki ölümünün ardından, sahaflara ve eskicilere satılan özel eşyaları arasından “Ayyaş” filmi çıktı. 92 sayfalık ve 178 sahnelik filmin tarihi, senaryo üzerindeki notlara göre 18 Eylül 1975 yılına ait. Tiyatro kulisi, bar, hapishane hücresi, hastane ve birçok İstanbul manzarası dahil toplam 42 sahnesi çekilen film için Ülkü Erakalın; o dönemde filmden çok ümitli olduğunu ve gerek yurtiçi gerek yurtdışı festivallerden ödül alacağını umduğunu yakın çevresine belirtmişti. Filmin bilinmeyen fotoğrafları ve hikâyesi İzdiham Dergi’nin yeni sayısında işlendi.

Filmin oyuncu kadrosu Salih (Sadri Alışık), Ferha (Muhterem Nur), Selma (Gönül Yazar), Ferit Bey (Ekrem Bora), Leyla (Çolpan İlhan), Dut Ali (Senih Orkan) ve doktordan (Renan Fosforluoğlu) oluşuyor. Bir Yeşilçam klasiği olan filmin konusu şöyle:

Salih’in acılı ve dertli sesiyle bir hapishane hücresinde hikâyesini anlatmaya başlamasıyla film de başlıyor. Salih, kantocu Ferha ile bir tiyatroda çalışıyor. Kantocu Ferha’nın Selma isminde genç ve güzel kızı da arada tiyatroya uğrayarak annesine yardım ediyor. Birgün Ferha’nın kötüleşmesi ve kalp krizi geçirmesiyle işler değişiyor. Kantoyu bilmemesine rağmen mecburen kızı Selma sahneye çıkıyor ve seyirciden büyük alkış alıyor. Salih de Selma’nın sesini ve dansını izleyerek büyülenenler arasında. Zamanla Selma’ya ilgi duyan Salih’i kötü bir sürpriz bekliyor. Doktor, Ferha’nın durumunun çok kötü olduğunu söylüyor. Bunun üzerine Ferha ikinci bir kalp krizi daha geçiriyor ve Selma’yı Salih’e emanet ederek hayata gözlerini yumuyor.

Salih ve Selma kendilerine düzgün bir hayat kurabilmek için evleniyorlar. Evlilik ve tiyatroyla mutlu bir hayat yaşayan Salih’i ikinci kötü gelişme bekliyor. Bir akşam organizatör Ferit Bey, tiyatroya gelerek Selma’yı dinliyor. Ona her anlamda hayran kalan Ferit Bey, vakit kaybetmeden Selma’ya iş teklifi sunuyor. Büyük paraların döndüğü bu iş, Salih’in hiç içine sinmiyor fakat Selma “Hep bu tiyatroda mı şarkı söyleyeceğim?” diyerek işi kabul ediyor. Salih sürekli olarak Selma’yı kaybedeceğini düşündüğü bunalımlı bir döneme giriyor. Bu dönemde Dut Ali ve “içkilerin kraliçesi” lakaplı Leyla’nın etkisiyle bir “Ayyaş”a dönüşüyor. Filmde mutlu bir sonun olmadığını, açılış sekansında gösterilen hapishane sahnesinden anlıyoruz.

 

 

İlginizi Çekebilir

Yorum Yaz

E-postanız paylaşılmaz. * işaretli alanların girilmesi zorunludur.

İptal

Son yazılar

En çok okunanlar

En çok yorumlananlar