‘Games and Politics’ sergisi: Bilgisayar oyuncu sadece bir oyun mu?

‘Games and Politics’ sergisi: Bilgisayar oyuncu sadece bir oyun mu?

Bilgisayar oyunlarının sahip olduğu sanatsal ifade alanlarını inceleyen “Games and Politics” sergisi San Francisco, Bükreş ev Sao Paulo’nun ardından İstanbul’daki izleyicisiyle buluşuyor. Studio-X İstanbul’da açılan interaktif sergi, 16 Mart’a kadar ziyaret edilebilir.

Goethe Institut’un Karlsruhe Sanat ve Medya Merkezi (ZKM) işbirliğinde geliştirdiği gezici sergi boyunca düzenlenecek olan atölyelerin yürütücülüğünü Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Laboratuvarı (BUG) üstleniyor.

Küratörlüğünü Stuttgart Medya Akademisi’nde Oyun Tasarımı profesörü ZKM’nin eski küratörü Stephan Schwingeler ile Goethe-Institut eş küratörleri Jeannette Neustadt-Grusche ve Sophie Ra’nın üstlendiği interaktif sergi; güncel toplumsal sorunları ele alan 16’sı aktif olarak deneyimlenebilen toplamda 18 oyuna ev sahipliği yapıyor.

Bilgisayar oyunlarının politik, toplumsal ve sanatsal bir mecra olarak sunulduğu sergi, “Bir bilgisayar oyunu politik potansiyelini oyun dilinden kopmadan nasıl geliştirebilir?”sorusunu soruyor.

Bilgisayar oyunlarının politik imkânları üzerine çalışan ilk oyun tasarımcısı olan Uruguaylı Gonzalo Fransca’dan Belçikalı Tale of  Tales’e kadar çok sayıda oyun tasarımcısının çalışmalarını ağırlayan “Games and Politics”, diğerinin üstünlüğüne dayanan marjinalleşmiş  durumları merkezine alıyor. Bu durum şöyle örnekleniyor:

Örneğin ‘Sunset’ güvencesiz çalışma koşullarını, ‘Perfect Woman’ toplumsal cinsiyet meselelerini, ‘War of Mine’ silahlı çatışmaların sonuçlarını, ‘Yellow Umbrella’ totaliter sistem karşıtı devrimleri, ‘Escape from Woomera’ ise göçmen ve mültecilerin gördüğü muameleyi bir şekilde deneyimleme olanağı yaratıyor.”

“1378” (km) (Jens M. Stober, 2010)  ve “Escape from Woomera” (The Escape From Woomera Collective, 2004) adlı oynanamayan oyunlarla beraber sergide aktif şekilde deneyimlenebilen oyunlar şöyle:Madrid” (Gonzalo Frasca, 2004), “The Cat and the Coup” (Peter Brinson ve Kurosh ValaNejad, 2011), “Papers, Please” (Lucas Pope, 2013), “Democracy 3” (C.P. Harris, 2013), “Perfect Woman” (Peter Lu & Lea Schönfelder, 2014), “Killbox” (Joseph DeLappe – Malath Abbas, Tom deMajo ve Biome Collective, 2016’dan Albert Elwin ile işbirliği içinde),”Unmanned” (Molleindustria ve No Media Kings, 2012), “Phone Story” (Molleindustria, 2011), “This War of Mine” (11 bit studios, 2014), “Orwell” (Osmotic Studios, 2016), Yellow Umbrella (Awesapp, 2014), “Coming Out Simulator” (Nicky Case, 2014), “Dys4ia” (Anna Anthropy, 2012) “TouchTone” (Mike Boxleiter & Greg Wohlwend, 2015), “Sunset” (Auriea Harvey & Michaël Samyn, Tale of Tales, 2015), “Yellow Umbrella” (Awesapp, 2014) ,“The Westport Independent” (Coffee Stain Studios, 2016).

Serginin etkinlik programı ise şöyle:

1 Mart Cuma, 19:00-21:00

Killbox’ın geliştiricisi Joseph De Lappe ile sohbet

Mekân: Studio-X Istanbul

 

2 Mart Cumartesi, 10:00-18:00

Joseph De Lappe ile atölye çalışması

Sadece davetiyeyle katılım

Mekân: Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Laboratuvarı

 

07 Mart Perşembe, 19:00

Panel:Art Games and Game Art – Sanat Oyunları ve Oyun Sanatı

Katılımcılar: Güven Çatak (BUG Lab Yöneticisi), Altuğ Işığan (Akademisyen), Diğdem Sezen (Akademisyen), Semih Bertuğ Benim (Oyun Geliştirici)

Mekân: Studio-X Istanbul

 

16-17 Mart Cumartesi-Pazar

36-saatlik Game Jam

Sadece davetiyeyle katılım

Mekân: Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Laboratuvarı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

İlginizi Çekebilir

Yorum Yaz

E-postanız paylaşılmaz. * işaretli alanların girilmesi zorunludur.

İptal

Son yazılar

En çok okunanlar

En çok yorumlananlar